kolmapäev, 23. mai 2018

Avastasime Võrumaad

Kui planeerisime spapuhkust Kubijal mõtlesime, et oleks tore lisaks ka mõnda Lõuna - Eesti vaatamisväärsust külastada, aga suuri plaane ei teinud, sest kuum ilm ja beebiga autosõidud ei pruugi alati just rahumeelselt kulgeda. Aga meie pisike printsess oli väga vapper ning saime Võru linnas jalutada, Munamäe tornis käia, Ööbikuorgu imetleda ning Rõuges ringi vaadata.

Võru on ilus. Parkisime linna jõudes auto Roosisaare silla juurde. See on jalakäijatele mõeldud rippsild, mis on Eesti pikim oma 180. meetriga. Jalutasime mööda Tamula rannapromenaadi, pisike printsess sai kiikuda, jalad järve vette kasta, sõrmed liivaseks teha ning vanrkist inimesi uudistada. Sõime Ränduri pubis ning jalutasime Katariina alleed mööda tagasi järve äärde auto juurde. Põikasime sisse ka Võrumaa Toidukeskusesse, kus oli müügil põnevaid tooteid, mida igalt poolt tavalisest toidupoest ei saa. Poe ees olid humoorikad sigade skulptuurid.

Reisi teisel päeval külastasime Suurt Munamäge. Kartsime, kas sinna üldse käruga pääseb, mul meelde jäänud suured pikad trepid. Kaldtee oli olemas, aga siis järsku asendus see nelja trepiastmega, siis jälle kaldtee ja mõned astmed. Miks küll niimoodi? Saime loomulikult hakkama, aga ebamugav oli käru treppidest üles sikutada, printsessil oli nalja kui palju, mõnusalt sai raputada vahepeal. Tagasi alla parklasse kärutasime autoteed mööda-

Ostsime liftipiletid, sest nii tundus beebiga mugavam. Üks pilet 6.-. Olime sellel ajal ainsad torni külastajad ning nautisime veidi aega vaadet ning sõitsime siis alla tagasi. Ilus oled Eestimaa.

Edasi viis tee meid Ööbikuorgu. Org on just sellise nime saanud sellepärast, et kevaditi, toomingate õitsemise ajal rõkkab org ööbikute laulust. Seal on väga uhke Pesapuu vaatetorn, välimuselt meenutab ta kahe linnupesaga puud.

Vaatasime ka vesioinaid ja piilusime sisse külastuskeskusesse. Lisaks saab seal külastada veel Hüdrotöökoda - muuseumi.
Rõuges tegime poepeatuse ning tegime mõned pildid, kuna printsess hakkas rahutuks muutuma, aga magama jääda ei tahtnud, siis sõitsime spaasse tagasi.

Rõuge Ööbikuoru Külastuskeskusest kaasa haaratud infovoldik "Võrumaa - mahe ja muhe" on minu arust üks parimaid infovoldikuid üldse. Meil igatahes tekkis tahtmine Võrumaad uuesti avastama tulla. Kui pisike printsess on veidi suurem, siis külastame kindlasti Liikluslinna, Pokumaad ning Alaveski loomaparki. Voldikus ka mitmed marsruudid, kuidas reisida Võrumaal ja mida vaadata.

Aituma, Võrumaa! Hääd nägemist!